2009年4月8日

Nothing's Gonna Stop Us Now / StarShip

早上在公司洗手間努力演出「」時,收音機正好播送著這首歌(二樓男廁有收音機乃敝公司人性化管理之一):Nothing's Gonna Stop Us Now ,是由StarShip所演唱。這又是一首我認為很經典的老歌,這首歌的年代約在1985,86年間,是電影神氣活現Mannequin的主題曲。
對這首歌最早的印象大約是國小、國中之間,當時經常聽老媽的西洋音樂錄音帶,聽久聽膩了以後自己會用零用錢去買類似的電影原聲帶或合輯(不知道是不是原版,但跟現在比便宜很多就是了),這首就是令我至今依然喜愛及懷念的其中之一,不知道是不是上了某個年紀都會特別念舊,對新流行都不感興趣........@@


Nothing's gonna stop us now / Starship

Looking in your eyes
看著你的雙眼
I see a paradise
我彷彿看見天堂
This world that I have found is too good to be true
我發現這個世界美好得不像真的
Standing here beside you
佇立在你身旁
What so much go give you
我想給你許許多多
This love in my heart
給你我心中的愛
And I'm feeling for you
和我對你的感受

Let them say we're crazy
就讓別人說我們瘋了
I don't care about that
我一點都不在乎
Put your hand in my hand baby
把手放在我的手心,寶貝
Don't ever look back
不要回頭
Let the world around us just fall apart
儘管週遭的世界崩解
Baby we can make it if we're heart to heart
只要我倆心連心,必定可以成功

And we can build this dream together
我倆可以一齊築夢
Standing strong forever
永遠昂首挺立
Nothing's gonna stop us now
什麼都阻擋不了我們
And if this world runs out of lovers
如果這世界不再有戀人
We'll still have each other
我倆依然擁有彼此
Nothing's gonna stop us
什麼都阻擋不了我們
Nothing's gonna stop us now
此刻,什麼都無法阻擋我們

I'm so glad I've found you
我很高興找到了你
I'm not gonna lose you whatever it takes
無論如何,我都不要失去妳
I will stay there with you
我會守在妳身旁
Take it to the good times
度過美好時光
See it through the bad times
熬過艱難歲月
Whatever it takes is what I'm gonna do
無論如何,我都會這麼做

Let them say we crazy
就讓別人說我們瘋了
What do they know
他們懂什麼?
Put your arms around me baby
寶貝,把妳的手臂緊抱著我
Don't ever let go
千萬不要放手
Let the world around us just fall apart
儘管週遭的世界崩解
Baby we can make it if we're heart to heart
寶貝,只要我倆心連心,必定可以成功

Oh, all that I need is you
我所需要的就只有妳
You're all that I ever need
妳就是我夢寐以求的
All that I want to do is hold you forever
我只想永遠的抱著妳
Ever and ever
直到永遠

1 個迴響:

夜間飛行 提到...

不是我們老,

俗話說的好,

"經典永不退流行"的麻~~